Friday, April 24, 2020

KEISTIMEWAAN RAMADHAN

Makkukkue, pada engkasiki’tu pesabbiwi atakkappongenna uleng ramalang. Sarekko ammengngi naenceng pulana pappojie lao pakkegunai sibawa madeceng iyae ulengnge, lebbirioloi upannesangekki katobbana nabitta ritujunna attuanangenna nennia appesabbingenna pole riattakkappongenna uleng ramalang.
Sekarang, kita telah menjadi saksi kedatangan bulan suci ramadhan. Mudah-mudahan semakin bertambah kecintaan kita dalam menjalankan ibadah bulan suci ramadhan. Salah satu khutbah Rasulullah Saw. tentang keutamaan bulan suci ramadhan.
Naseng nabitta makkada : pada naduppaini’tu uleng pennoe barakka, pammase Nennia addampeng. Yanaritu seddi uleng iya kaminang malebbi’e risesena puang Allah Taala. Essona mancaji sikessing-kessingna esso, wenninna iyanaritu sikessing-kessingna wenni, wettunna iyanaritu sibello-bellona wettu.Uleng iya pada tampaiyyekko (mobbiekko) tumennang mancaji tau polena Puang Allah Taala.
Rasulullah Saw. bersabda bahwa telah datang kepada kalian bulan yang penuh dengan berkah, hidayah dan ampunan, yaitu satu bulan yang sangat istimewa di sisi Allah Swt. Siang adalah sebaik-baiknya siang, Malamnya adalah sebaik-baiknya malam, waktu adalah sebaik-baiknya waktu. Bulan yang di nanti-natikan oleh kalian sebagai tamu agung Allah Swt.
Nappase’mu mancaji tasebbe, tinromu mancaji pakkasiwiang, parellau doangmu ripebaliwi, amala’mu ritarima. Pada ellau doanni nasibawai apaccingeng ati, mapaccing pole risifa’-sifa’ maja’e nennia dosae, sarekkoammengngi pada nawerekko puang Allah Taala apatiroang. Talisekini iyae ulengnge nasaba puasa, mabbaca akorang nennia rupa-rupanna tofa paimeng amala madeceng. Temmakaharo cilakana tau de’e nalolongengi addampenna Puang Allah Taala rilalenna iyae ulengnge, pada taenggaranni alupureng nennia adekkangengnge matti riesso kiyame rigau engkana pancajiwi iyae puasae laleng acannunureng. 
Nafasmu adalah tasbih, tidurmu adalah ibadah, doamu dikabulkan, amal ibadahmu diijabah. Maka berdoalah dengan hati yang suci dari sifat-sifat buruk dan dosa. Semoga Allah Swt. memberikan hidayah. Isilah bulan ini dengan berpuasa, baca Al-Qur'an dan hiasilah dengan amal-amal kebaikan. Sungguh celaka bagi orang-orang  yang tidak mendapatkan ampunan Allah Swt. di bulan suci Ramadhan ini, ingatlah kalian bahwa rasa lapar dan dahaga di hari kiamat merupakan hasil dari menganggap remeh puasa Ramadhan.
Pada assidekkani’ risesena tau pakkere miskingnge. Tapakalebbini sumpung lolota, tasayangni wija-wijata. Tajagai toni timutta pole ribicara tempeddingnge, tajagaitoi matatta pole rianu tempeddingnge irita.
Beresedekahlah kepada fakir miskin, muliakanlah sanak keluargamu, cintailah anak-anakmu. Hindarilah bicara tidak manfaat dan jagalah kehormatan penglihatanmu.
Majeppunna puang Allah Taala rilalenna iyae ulengnge, tuli napesabbiwi atanna nasibawai akkamase, nennia napebalini sininna parellau doanna. Taringengi dosa-dosata nasibawai amegangeng suju’ makkasiwiang ri ale malebbina Allah Ta’ala. Narampei pangngulutta Ali bin Abi Thalib Karramallahu Wajha makkada, engka siare rupanna sifa’ nabberang puang Allah Taala risesena tau mateppe’ mappuasae ri uleng ramalang, yanaritu :
  1. Mallollo manengngi sininna anu harang iya engkae riwatakkalena.
  2. Pede macawe’I pole ripammasena puang Allah Taala.
  3. Riwerengngi alomoang riwettu siolona sakaratul maut’E.
  4. Rijaminni pole rilupu nenni dekkae matti riesso kiyame.
  5. Riwerenni anre-anre suruga massifa’e namanyameng.
  6. Ripammaradekani pole ripassessana api ranaka.
Narimakkuannaro, laoni’mai natopada passadia madecengngi alewe, mancaji tau polena puang Allah Taala rilalenna iyae uleng malebbi’E.
Sesungguhnya di bulan suci Ramadhan ini, Allah Swt. memberikan hidayah kepada setiap hamba-hamba-Nya, mengabulkan seluruh doa-doanya. Maka perbanyaklah memohon ampunan dan sujudk beribadah kepada Allah Swt. Imam Ali bin Abi Thalib Karramallahu Wajhah mengatakan bahwa ada  beberapa sifat yang Allah turunkan bagi orang-orang yang beriman dan berpuasa di bulan suci Ramadhan, yaitu:
  1. Gugurlah seluruh dosa-dosanya
  2. Dekat dengan hidayah Allah Swt.
  3. Dimudahkan kematiannya
  4. Dijamin dari rasa lapar dan dahaga di hari kiamat
  5. Dijamin makanan lezar di surga
  6. Dibebaskan dari api neraka.
Dengan memohon ridho dari Allah Swt. Semoga kita senantiasa menjadi hamba yang senantiasa taat dan patuh selama di bulan suci Ramadhan. Amin

Tim Pena Cendekia7

No comments:

Post a Comment